Analiza historii na Instagramie – Jak ją analizować?

Jak wszyscy wiemy, Instagram Stories znikają po jednym dniu. Można jednak zadbać o to, by miały one trwały wpływ na naszych odbiorców, rozumiejąc analitykę historii na Instagramie i ucząc się, jak mierzyć skuteczność swoich relacji na Instagramie.

Mierzenie KPI jest ważne, ponieważ pozwala Ci zobaczyć, które historie zyskują największe zaangażowanie, rozwiązują problemy, zwiększają świadomość marki oraz do jakich odbiorców powinieneś kierować swoje komunikaty. Czy chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak mierzyć swoje historie na Instagramie?

Pokażę Ci, jak korzystać z analityki Instagram Story, aby poprawić wyniki Twojego Instagram Stories. Zaczynajmy!

Jaka jest różnica między zasięgiem Instagram Story a odsłonami?

Istnieją dwie metryki mediów społecznościowych, które są ważne przy ocenie relacji na Instagramie. Pomagają one oszacować, jak wiele osób ogląda Twoje posty. Ludzie chętniej oglądają Historię niż zwykłe zdjęcie na swoim kanale na Instagramie. Dzieje się tak dlatego, że chcą widzieć prawdziwych ludzi, którzy mówią o prawdziwych problemach i pokazują prawdziwe życie.

Na Instagramie historie większości ludzi mają niski wskaźnik zasięgu, ale wysoki wskaźnik wyświetleń. Zasięg Twojej historii zależy od tego, jak wiele osób Cię śledzi.

Dlaczego ważne jest, aby mierzyć zasięg i liczbę wyświetleń na kontach na Instagramie?

Posiadanie tych wskaźników mediów społecznościowych jest ważne, ponieważ pomoże Ci przeanalizować jakość Twoich postów na Instagramie oraz częstotliwość ich publikowania.

Na przykład, jeśli zauważysz, że Twój zasięg spada, może to być spowodowane tym, że Twoje historie na Instagramie są niewyraźne i wymagają aktualizacji. Pomoże Ci to zapewnić swoim odbiorcom wysokiej jakości historie, których szukają. Powinieneś także opracować z góry ustalony harmonogram publikowania historii na Instagramie, aby ludzie wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych treści.

Jak możesz wykorzystać analitykę Instagram Story do zrozumienia zachowań odbiorców?

Dane te dotyczą liczby osób oglądających wszystkie Twoje Historie, które umieściłeś na swoim profilu firmowym.

Aby obliczyć, ile osób zakończyło oglądanie Twojego Instagram Story, podziel liczbę osób, które obejrzały Twoje ostatnie Story, przez liczbę osób, które zobaczyły Twój pierwszy post. W ten sposób dowiesz się, ile osób obejrzało całe Twoje Story. Ta funkcja jest podzielona na cztery kategorie: stuknięcia w tył, stuknięcia w przód, następna historia i wyjście.