Jakie są trendy marketingowe na Instagramie, których powinieneś być świadomy w 2022 roku?

Wraz z początkiem roku 2022 możesz zastanawiać się, co czeka platformy mediów społecznościowych i jakie trendy marketingowe warto śledzić. Instagram już udowodnił, że jest jednym z najbardziej dochodowych portali społecznościowych.

Instagram jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym do zamieszczania zdjęć i filmów, 90% użytkowników Instagrama śledzi przynajmniej jedną firmę, a ponad 200 milionów osób codziennie odwiedza przynajmniej jeden profil biznesowy. Wraz z ekspansją Instagrama wiemy, że w przyszłym roku wiele się wydarzy, zwłaszcza jeśli chodzi o trendy marketingowe na Instagramie. W tym wpisie omówię niektóre z przewidywanych trendów na Instagramie w przyszłym roku oraz to, w jaki sposób możesz wyprzedzić te trendy.

Królować będą funkcje sklepowe.

Jeśli myśleliście, że Instagram staje się platformą zakupową, to mieliście rację. Narzędzia do robienia zakupów zostały stworzone, aby pomóc marketerom, którzy chcą wykorzystać serwis jako narzędzie marketingowe, a jednocześnie jako kanał e-commerce.

Na przykład funkcja zakupów w Stories zadebiutowała w 2019 r. i umożliwia firmom osadzanie ikony torby na zakupy przy każdym reklamowanym przedmiocie lub usłudze. Marketerzy mogą korzystać z tej opcji, aby wysłać swoich odbiorców do kliknięcia symbolu torby na zakupy i wyświetlenia zdjęcia produktu, informacji oraz łącza internetowego do zakupu.

Codziennie z Instagram Stories korzysta ponad 400 milionów użytkowników. Oznacza to, że firmy mogą wykorzystać tę funkcję marketingową do nawiązania kontaktu ze swoimi docelowymi klientami. W 2022 roku Instagram uruchomi swój rodzimy program partnerski dla twórców. Dzięki temu twórcy będą mogli zarabiać prowizje za sprzedaż, której dokonują.

Influencer marketing będzie w przyszłości bardziej wiarygodny.

Influencer marketing to trend na Instagramie, z którego korzysta wiele marek, ponieważ uważają, że jest to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do grupy docelowej.

Instagram wprowadził kilka sposobów na to, aby twórcy treści mogli zarabiać na platformie w 2021 roku. Według raportu Nielsena, konsumenci bardziej ufają rekomendacjom osób niż marek. Do promowania swojej marki na Instagramie możesz wykorzystać osoby godne zaufania, cieszące się dobrą opinią i dające się lubić.