Jakie są najważniejsze wskaźniki YouTube

Jeśli używasz YouTube do promowania swojej firmy, ważne jest, aby śledzić odpowiednie wskaźniki. Dane te pomogą Ci zrozumieć, czego oczekują od Ciebie Twoi widzowie, i tworzyć lepsze treści.

W tym artykule dowiesz się, jakie dane należy śledzić na YouTube, aby Twój kanał rozwijał się szybciej.

Istnieje kilka metryk YouTube, które każdy marketer powinien śledzić

Jeśli chcesz stworzyć dobrą strategię YouTube dla swojej marki, musisz zwrócić uwagę na kilka różnych wskaźników. Należy sprawdzić, czy obecna strategia nadal działa, czy też należy ją zmienić.

Czas oglądania

Jest to kluczowy wskaźnik YouTube, który określa, jak długo ludzie oglądają Twoje filmy. Jak zapewne wiesz, YouTube promuje filmy i kanały o dłuższym czasie oglądania w wynikach wyszukiwania i sekcji rekomendacji. Dlatego ważne jest, aby ludzie spędzali dużo czasu na oglądaniu Twoich filmów.

Na podstawie tych danych możesz uszeregować swoje filmy. Pogrupuj je według tematu, stylu i długości, aby sprawdzić, które typy filmów są bardziej angażujące. Pomoże Ci to w przyszłości tworzyć lepsze filmy.

Średni procent oglądanych

YouTube może stwierdzić, jak dobrze Twoje filmy przyciągają uwagę widzów. Jeśli YouTube uzna, że Twoje filmy są interesujące, będzie je bardziej promować.

Średni czas oglądania

Jednym ze sposobów mierzenia atrakcyjności filmu na YouTube jest sprawdzenie „czasu oglądania” Mierzy on długość oglądania filmu podzieloną przez liczbę odtworzeń, w tym powtórzeń.

Jeśli Twoje filmy są wystarczająco interesujące, obejrzy je więcej osób. Oznacza to, że YouTube pokaże je większej liczbie osób w wynikach wyszukiwania i sekcji rekomendacji.

Wyjątkowi widzowie

Liczba unikalnych widzów to szacunkowa informacja o tym, ile osób ogląda Twoje filmy w określonym czasie. Liczbę tę porównuje się z liczbą subskrybentów. Jeśli liczba unikalnych widzów jest mniejsza niż liczba subskrybentów, oznacza to, że nie wszyscy subskrybenci oglądają Twoje filmy. Można to zmienić, dodając wezwanie do działania na stronie

Zaangażowanie w playlistę

W swoich filmach możesz opowiadać o strategiach LinkedIn, a także wyrażać swoją opinię na Instagram Reels. Listy odtwarzania pomogą Ci uporządkować Twoje filmy i pozwolą widzom oglądać tylko ulubione tematy.

Dane demograficzne

Dowiedz się, kto ogląda Twoje filmy. Można je podzielić na segmenty według wieku, płci i położenia geograficznego. Dane dotyczące kanału YouTube są przydatne, ponieważ pozwalają określić, kto jest najbardziej zaangażowanym widzem. Te informacje pomogą Ci ustalić, kto powinien być Twoją grupą docelową.

Źródła ruchu

Raport Źródła odwiedzin pokazuje, w jaki sposób ludzie znajdowali Twoje filmy i które źródła zwiększały liczbę wyświetleń i czas oglądania. Te informacje z YouTube mogą pomóc Ci lepiej zoptymalizować strategię promocji wideo.