Czy warto dawać link w bio na instagram?

Niedawno przeprowadziliśmy serię studiów przypadku zatytułowaną „Co mówią dane” Przyjrzeliśmy się, jaki wpływ na zaangażowanie na LinkedIn ma umieszczanie linków oraz gdzie w postach na Facebooku najlepiej umieszczać linki, aby zwiększyć zaangażowanie.

Dziś kontynuujemy nasze badania nad tym, czy umieszczenie „linku w bio” w podpisie prowadzi do większego zaangażowania w posty na Instagramie.

Ludzie często używają zwrotu „link in bio” w podpisach na Instagramie. Dzieje się tak, ponieważ jest to powszechny sposób udostępniania linków w aplikacji. Na Instagramie są nawet naklejki do tego celu!

Od momentu uruchomienia aplikacji Instagram wszystkie konta mają ograniczony dostęp do jednego klikalnego linku w biogramie. Link ten może być wykorzystywany do kierowania osób poza aplikację. Dlatego wielu marketerów wykorzystuje go obecnie do zwiększania ruchu na swoich stronach internetowych.

Zbadaliśmy, jak „link w bio” wpływa na zaangażowanie na Instagramie. Przyjrzeliśmy się postom z 92 724 stron na Instagramie. Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z Lightspan Digital, agencją marketingu cyfrowego.

Link w bio – Warto go wstawiać na instagram?

Istnieją dwa sposoby, aby skłonić widzów do odwiedzenia Twojej strony internetowej z Twojego Instagramowego bio. Pierwszym sposobem jest wspomnienie o niej na Instagram Stories poprzez dodanie naklejki „link w bio”, co jest zasługą aktualizacji Instagrama z października 2021 roku.

Niektórzy umieszczają w swoim Instagramie link, który kieruje ludzi na stronę internetową. Robią to, ponieważ Stories na Instagramie znikają po 24 godzinach.

Ta taktyka marketingowa jest niezbędna dla marek, które chcą przyciągnąć odbiorców do swojej witryny z Instagrama. Dzieje się tak dlatego, że Instagram pozwala użytkownikom na posiadanie tylko jednego stałego linku w swoim profilu bio.

Ale jaki wpływ ma ta praktyka na zaangażowanie postów na Instagramie? Nasza ostatnia seria studiów przypadku „What Data Says” dotycząca umieszczania linków w postach w mediach społecznościowych na Facebooku i LinkedIn pokazała, że ta taktyka obniża poziom zaangażowania w tych postach.