Czym są hashtagi i jak ich używać?

W jednej ze swoich ostatnich historii na Instagramie Mosseri odpowiedział na pytanie użytkownika o to, czy używanie hashtagów wpływa na oglądalność wideo.

Jego odpowiedź brzmiała „nie bardzo” Hashtagi na Instagramie nie zwiększają liczby wyświetleń postów na Instagramie. Hashtagi są używane, aby pomóc ludziom zrozumieć, o czym jest dany post. używanie hashtagów na Instagramie nie jest tak naprawdę strategią, dzięki której więcej osób zobaczy Twój post.

Te nowe informacje od szefa Instagrama zmieniają sposób, w jaki specjaliści od mediów społecznościowych korzystają z tej platformy. Chcą oni wiedzieć, jak ona działa i jak mogą dotrzeć do większej liczby osób.

Wypowiedź Mosseri została następnie wykorzystana przez Matta Navarrę , konsultanta ds. mediów społecznościowych, i omówiona w ankiecie na LinkedIn. Co ciekawe, 53% respondentów odpowiedziało, że głównym powodem używania hashtagów na Instagramie jest chęć zwiększenia liczby osób, które zobaczą Twoje posty.

Niektórzy uważają, że używanie hashtagów na Instagramie ułatwia innym ludziom znalezienie ich postów. Jednak nie zawsze jest to prawdą. Algorytmy stosowane przez Instagram nie zawsze odzwierciedlają to, co robią użytkownicy.

Jenn skomentowała tę teorię również na Instagramie. Jenn uważa, że Instagram zmienia sposób działania hashtagów. Instagram stara się przekształcić platformę w miejsce do wyszukiwania, dlatego wprowadził wyszukiwanie słów kluczowych.

Jenn uważa, że hashtagi pomagają Instagramowi umieścić Twoje treści w kategoriach słów kluczowych. Dzięki temu zyskujesz większą widoczność w kanale hashtagów.

Jeśli chcesz odnieść sukces na Instagramie, musisz używać hashtagów. Ale musisz używać ich w inteligentny sposób. Aby przetestować ten pomysł, posłużyliśmy się danymi. Po przejrzeniu 75 361 233 postów na Instagramie z okresu od marca 2021 do marca 2022 roku, stwierdziliśmy to samo.

Liczba hashtagów w poście nie ma wpływu na to, ile osób go zobaczy. Wykorzystaliśmy dane, aby to stwierdzić. Posty z większą liczbą hashtagów nie mają wyższego średniego wskaźnika zaangażowania według liczby wyświetleń.