Jak wykorzystać Instagram do promowania mojej firmy?

Nie ma wątpliwości, że Instagram może być wykorzystywany do prowadzenia kampanii marketingowych. Jak podaje Instagram, 90% użytkowników Instagrama śledzi co najmniej jedną firmę na tej platformie, a 50% twierdzi, że ich zainteresowanie ich firmami wzrasta, gdy widzą reklamy społeczne na Instagramie.

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. Osoby, które z niego korzystają, lubią oglądać zdjęcia i filmy. Dlatego jest to dobre miejsce dla firm, aby umieszczać tam swoje reklamy. Osoby, które zobaczą reklamy, będą bardziej skłonne kupić to, co firma sprzedaje.

Baza użytkowników Instagrama składa się głównie z millenialsów, pokolenia Z, pokolenia X oraz kobiet i mniejszości. Jeśli więc chcesz dotrzeć do jednej z tych grup, reklama na Instagramie jest dobrym pomysłem.

Możesz zdecydować, kto zobaczy Twoją reklamę na Instagramie, kierując ją do osób na podstawie ich danych demograficznych, wydarzeń życiowych, zainteresowań, zachowań i powiązań. Badanie reklamy w mediach społecznościowych przeprowadzone przez Socialinsider wykazało, że budżet przeznaczony na reklamy na Instagramie jest tylko o połowę mniejszy niż na Facebooku.

Z badania Socialinsider wynika jednak, że w 2021 roku na Instagramie nastąpi wzrost liczby reklam. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób korzysta z Instagrama, więc firmy również zaczynają się tam reklamować. Reklamy na Instagramie kosztują więcej niż reklamy na Facebooku. Średnie CPC wynosi 1,09 USD, a średni CTR 0,68%.

Jeśli chcesz zacząć reklamować się na Instagramie, powinieneś umieścić swoje reklamy w kanale. To właśnie tam najczęściej reklamują się marki na Instagramie. Jednak najskuteczniejszym typem reklamy na Instagramie, który może z powodzeniem konwertować i zainwestować pieniądze wydane na jej umieszczenie, jest reklama Instagram story, której średni CTR wynosi 0,76%.

Na Instagramie można tworzyć różne rodzaje reklam. Są to reklamy zdjęć, wideo, karuzeli i kolekcji. Reklamy te można tworzyć w kanałach Instagram Feed, Instagram Stories i IGTV.