Jak reklamować się na Youtube?

Youtube to platforma mediów społecznościowych, która zyskuje coraz większą popularność. Oferuje ona firmom wiele możliwości kreatywnego reklamowania swoich produktów lub usług.

Według badań przeprowadzonych przez Global Web Index, 44% użytkowników Youtube, którzy nie pochodzą z Chin, jest w wieku od 16 do 24 lat. Ponadto 80% z nich należy do pokolenia Z lub pokolenia millenialsów. To sprawia, że Youtube jest świetną okazją dla marek, które chcą dotrzeć do społeczności młodzieżowej z zabawnymi i kreatywnymi treściami na swojej platformie.

YouTube to największa na świecie społecznościowa platforma wideo. W 2019 roku ludzie wydali w tej aplikacji ponad 562 miliony dolarów. Oznacza to, że jeśli korzystasz z reklam na YouTube, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić ich do podjęcia działań, gdy oglądają lub wyszukują filmy na platformie.

W serwisie YouTube istnieje kilka rodzajów reklam społecznych:

  • Reklamy pomijane w strumieniu to krótkie filmy wideo, które są odtwarzane przed, w trakcie lub po innych filmach na YouTube. Użytkownicy mają możliwość pominięcia tych reklam po 5 sekundach, ale zalecana długość wideo wynosi zazwyczaj 30 sekund. 76% widzów domyślnie pomija te reklamy, dlatego warto zadbać o to, by przekazać swoje przesłanie w ciągu pierwszego pominięcia
  • Reklamy w strumieniu to filmy wideo, które są odtwarzane na początku, w środku lub na końcu innego filmu. Zazwyczaj trwają one 15 sekund i nie można ich pominąć. Upewnij się, że dobrze wykorzystujesz te reklamy lub łączysz je z dobrym dźwiękiem na wypadek, gdyby widz odwrócił wzrok.
  • Reklamy wideo z odkrycia to rodzaj reklamy, którą można zobaczyć w serwisie YouTube. Są to filmy, które są podobne do innych filmów oglądanych przez użytkownika i są wyświetlane na prawym pasku bocznym. Miniatury tych filmów są zwykle atrakcyjne, a opisy zachęcają do obejrzenia filmu.
  • Jeśli nie masz budżetu na reklamy wideo, możesz skorzystać z reklam niebędących reklamami wideo. Reklamy niebędące reklamami wideo to reklamy tekstowe i graficzne, które pojawiają się na prawym pasku bocznym lub są wyświetlane nad filmem wideo w serwisie YouTube.